Saturday, October 5, 2013

Hati


Assalamualaikum



Kepercayaan itu mungkin tiada lagi....

Kesetiaan masih tetap di hati...

Kegembiraan semakin menjauhi...

Yang tinggal hanyalah sebuah memori...

Mungkinkah masih ada ruang untuk itu??? entah aku pun tak pasti. Yang hanya tinggal didalam kotak rahsia hati adalah sebuah impian. Impian yang memerlukan usaha dan semangat serta sokongan. Pinjamkan aku semangat itu, supaya aku tidak terkandas, supaya aku tak leka. Dan aku akan menjadi lebih menghargai dari segalanya. Apakah ini semua satu suratan? apakah ini semua satu ujian untuk aku terus bersabar? ya..Allah sayangkan aku..dan aku berhak mendapat yang terbaik. Rancangan DIA adalah terbaik untukku. Dan aku sebagai hambaNYA seharusnya redha dengan ketentuan itu. Walau hati terpaksa, namun aku yakin pasti ada kebahagiaan yang menanti aku disana. Kembalikan senyumanku agar aku tidak sepi keseorangan. Gapailah tanganku agar aku menuju ke jalan yang benar bersamamu. Jadikanlah aku bidadari syurgamu kerana itu adalah cita-citaku. 

Dengarlah rintihan hati ini wahai sang arjuna  



5 comments:

Syira Lokman said...

Assalamualaikum :)
jemput singgah yee ..http://syiralokman.blogspot.com/2013/10/menjaga-hati-membiarkan-atau-memulihkan.html
Lebih baik sakit dengan kebenaran daripada gembira dengan penipuan :)
btw ! tc

Anonymous said...

Before ni sy xpernah follow mana2 blog.. when i say x pernah its means never EVER, really!! penah laa baca blog tp x penah follow.. xtaw napa sangkut plak ngan blog yatt ni.. tu laa gatai sgt tangan click.. nk try baca konon.. hehe, actually salah satu sebab pelat kedah tu still ada dlm ayat2 yatt.. lg satu sebab ayat2 yatt nmpak matured (yeah.. u should be matured.. but not all women was really matured on their 23rd rite? :) so jgn lahh marah klu rasa mcm sy ni busy body ea.. nk gtaw yg tu ja :P by the way.. latest update ni nmpak mcm muka baru lepas nanges (dont deny, i can see it in ur eyes.. ceewahh )persoalannya.. why..? ada msalah ngan Izzad ea? klu tgk kat situ MACAM yatt nak habaq Izzad dah ilangkan kepercayaan yatt.. so nak tau laa jugak.. boley kan3? klu xboley pun nak suruh yatt jwb jugak ni tawww :P haha.. sorry busy body (actually i call it 'care', but stranger will call it 'busy body'.. haha) sorry for bad english.. jgn lupa jawab.. jawab dengan cerita pasal ni dlm next update pun okay ^^

-Mr.Perfect_10-

Anonymous said...

ehhh.. silap3.. its 22nd rite? sorryyyy, tak3.. yatt x nmpak tua.. i swear! hehe.. sorry3..

-Mr. Perfect_10-

Nurhayati Abdul Talib (YATT) said...

hehehe.... sorry...hal peribadi..xleh cite detail..btw thnks coz follow yatt :)

Anonymous said...

ouhh.. okayyy.. saja suruh yatt cita kot2 boleh bg pendapat.. but if its personal, alrite then :) hmm.. actually kann yatt.. dis stage of age is the stage where crossroad comes in life.. sooo many decision have to be made.. in this case, there always be two roads.. one that leads to hapiness, which i think yatt deserve :) and the other that leads to a negative life, yg yatt sndiri mmg xmau tersilap jalan... setiap percintaan, when it hits a crossroad.. there will be a question, "What is it that you want from me actually?" .. and the answer will be, "im sorry", "im wrong", "im stupid", bla bla bla.. its a karma.. let they stand at the crossroads if they want to, but u'll have to move on with or without them.. if yatt rasa life yatt now at crossroad.. then u'll need a matured thinking and higher perspective view.. jgn terlalu ikut perasaan.. cinta itu buta kann.. tu yg selalu salah jalan tu.. hehe.. just dont forget that everyday is always a new beginning.. so, good luck yatt in choosing your path ;)

-Mr.Perfect_10-