Thursday, March 17, 2016

Dreams

Assalamualaikum..


Hello gais, nampak tak tajuk entry kali ni "DREAMS". Tipu la kalau korang takde angan-angan. Jenis kuat berangan macam aku ni memang tak dinafikan lagi la. Tengok pose pun dah tahu minah ni kuat berangan. Haha! Maklum la.. Dulu masa kecik-kecik suka sangat tengok cerita snow white, cinderella, beauty and the beast..bila dah besar, tak boleh move  on pulak. Sorry la.. Jiwa disney ni terbawa-bawa sampai sekarang. 

Sebab terlalu sukakan kartun-kartun macam tu, dress up aku pun ke arah macam tu. Nak pakai skirt je.. No more jeans, track suit and apa jenis seluar sekalipun. Bagus juga macam tu, dalam masa yang sama dapat juga menjaga aurat sebagai seorang wanita. Nak dijadikan cerita, aku start pakai skirt labuh since study lagi. Rasanya masa aku degree semester 3. Umur masa tu 23 tahun kot. Mak marah pakai seluar.. Katanya macam lelaki. So seluar jeans aku semua dia bagi kat orang. Mak garang ok.. Tapi untuk kebaikan. Start dari hari tu, aku selalu pakai skirt je.. Nak istiqomah tu susah..aku pun cari alternatif untuk aku kekalkan berskirt dengan cara beli skirt cantik-cantik kembang macam princess. Lepastu beli dress cantik. Dalam berfesyen aku masih menjaga aurat. Gittuw... Lama kelamaan, skirt dah sebati dengan hidup aku, bila aku cuba nak pakai seluar, aku rasa malu. Malu satu hal, rasa tak selesa satu hal. Sampai la sekarang umur aku dah 25 tahun. Alhamdulillah aku masih kekal dengan gaya aku. Sampai aku pergi kerja, semua orang tanya.. "Yati memang tak pakai seluar ka kalau pi mana mana?". Jawapan aku "ya, ada skirt ja..dah terbiasa macam tu". 

Sebenarnya bukan itu yang aku nak cerita. Tapi the point is sampai nak bertunang or nak kahwin pun aku terfikir nak buat tema ala ala princess cinderella, ada kereta kuda, ataupun ala ala snow.. Waaa aku punya berangan.. Rasa macam nak buat semua sendiri.. Sebab nak penuhi citarasa sendiri.. What? Bila nak bertunang? Ouh, bila sampai masa bertunang, bertunang la. Cliche tak jawapan? Hihik. Huh semua orang nak bahagia, nak yang terbaik untuk hari bahagia.. Tak sabar sebenarnya tunggu saat tu.. Tapi aku taktau bila. Mohon tunggu jela.. Kalau ada nanti, aku mesti update entry hari bahagia aku. Doakan yang terbaik ye.

Ouh hari ni pi kerja, pastu pi klinik dalam sony, doktor bagi MC. Saja nak bagitau. Kbai. 😂

Lots of love,
Yatt ❤️




1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.