Monday, December 29, 2014

Hati

Assalamualaikum

Pukul 3.11 am aku masih lagi tak dapat lelapkan mata. Masalah demi masalah mendampingi aku hinggakan aku hilang arah tuju. Entah apa silapnya aku, hingga aku dihukum sebegini. Namun aku redha dengan ketentuan Illahi. Mungkin kerana dosa silam aku, Allah mengajar aku untuk menjadi seorang yang lebih berguna.. Allah turunkan ujian untuk aku ingat kepadaNYA. Masa silam tak mampu untuk aku hapuskan, namun aku hanya mampu untuk berdoa agar aku diberi ketenangan demi menuju ke jalan yang lebih diredhai. Aku hanya insan biasa yang tak pernah terlepas dari melakukan kesilapan. Harapan demi harapan ditaburkan, pengakhirannya hanya Allah yang Maha mengetahui. Jika diberi peluang untuk aku putarkan masa, akan aku jalani kehidupan ini sebaik-baiknya bersemaikan kebahagiaan dan kegembiraan, tanpa mengecewakan satu hati, tetapi aku hanya insan biasa, yang sering melakukan dosa tanpa ada titik noktahnya. Maafkan aku andai aku pendusta, maafkan aku andai aku punca, maafkan aku andai aku dalangnya. Satu permintaanku, kenanglah aku dalam doamu.. semoga aku lebih tenang hadapi semuanya.. 

Dua hati satu cinta. Sukar untuk aku baca hati dan perasaan manusia hinggakan aku tak terdaya untuk memenuhi segala keinginan setiap dari mereka. Ada yang memendam, melepaskan kemarahan dengan tindakan, ada yang mendiamkan diri tanpa menghiraukan orang lain, ada pula yang terus menyepi membiarkan satu hati menagih kasih. Semuanya adalah lumrah kehidupan cinta manusia. Di manakah terletaknya kedudukan aku? adakah aku ditempatkan di satu hati yang benar-benar menjanjikan cinta sehidup semati seperti sepasang suami isteri yang bahagia?. Aku sendiri tak pasti dengan lakonan dunia. Semoga Allah membuka pintu hati ini untuk mencari jalan yang benar demi masa depan yang terbaik untukku... amiiin amiin ya rabbal al aminn.... 










1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.