Friday, December 14, 2012

Tentang Aku

Assalamualaikum


Setiap orang ada perkara yang dia suka ada juga yang dia tak suka. Even orang yang terdekat dengan kita pun belum tentu tahu kesemua kesukaan kita betul tak?. Kadang-kadang kita sendiri pun tak pasti apa yang kita suka dan apa yang kita tak suka, WTF (What The Fenin). Haa meh sini kenali serba sedikit tentang aku.  * Choy..berblogging hampir 3 tahun baru sekarang nak bagitau tentang diri sendiri..haha! *.




Kegemaran | Kesukaan

  1. makan (ofcoz, terutama KFC, PIZZA HUT, MC'D, BIG APPLE, SECRET RECIPE, COOL BLOG)
  2. tidur (ofcoz, tapi kena ada teddy bear)
  3. online (Kalau takdak berukband dengan laptop or pc, patah jari la jawabnya)
  4. memasak
  5. suka budak-budak tecik omey-omey
  6. kekemasan
  7. suka kumpul barang silver (gelang,cincin,rantai..etc)
  8. anything yang comel-comel, handsome-handsome, ohsem-ohsem, shantek-shantek >.<
  9. kaler PINK 
  10. shopping (kalau takde duwit, window shopping pon boleh, janji shopping)
  11. Bergaya (makeup, dressup)
  12. bergambar (gila bila didepan camera)
  13. Suka bila dibelai, dimanja gittuw..
  14. suka pujian okaaayyy (awak jangan kate awak tak suke orang puji awak)
  15. Suka sangat bila ada orang ambil berat pasal kittew :D
  16. Aku suka tolong orang..rasa mcm satu kepuasan (tapi kalau sampai orang pijak kepala, aku takleh buat diam)
  17. Aku ni suka jaga hati orang (sometimes bila terlampau jaga hati orang, hati aku yang sakit)
  18. Gila punya suka kalau orang buat surprise dekat aku (rasa macam nak tergaru, teqiyak)
  19. Suka berkawan tak kira dengan sapa saja (tapi kalau dengan lelaki aku jadi pemalu)
  20. Aku mudah menangis (orang marah aku menangis, happy pon menangis, kdg2 org pun tak tau aku tgh hepi ka aku tengah sedih >.<)
  21. Suka lelaki yang sweet, romantik, baik, penyayang, tak cepat marah,caring.. :) (semua ada dekat Encik Sayang)
  22. Yang paling penting, aku suka mengutamakan family aku daripada semua (Bf aku pun tahu tu, FAMILY COMES FIRST)
#Cukup lah kot tahu apa yang aku suka, kalau nak list semua memang tak habis sampai tahun depan hehe


Tak suka | Benci | Meluat

  1. Benci orang yang hipokrit (depan kemain baik, belakang kutuk-kutuk, bajet bagus sesangat-sangatnyaa)
  2. Tak suka binatang yang berkulit lembab (katak, cicak, ular, cacing..euuwww geli)
  3. Tak suka kekerasan/kekasaran (nak bergurau okay, tapi biar bertempat, fikir hati orang sama)
  4. Tak suka gila makan sushi (yeerrkk nak termuntah)
  5. TAK SUKA DIPAKSA
  6. Tak suka orang control (tak kira la sape-sape pun, rimaaaas okayy)
  7. Tak suka orang usik barang aku (kalau mintak izin dulu takpela)
  8. Tak suka orang tanya soalan yang sama banyak kali sedangkan orang tu dah tau jawapannya (macam noob pun ada)
  9. Meluat bila orang compare aku dengan someone else (aku jadi aku, dia jadi dia, hang jadi hang. Okay?)
  10. Tak suka kelam kabut (aku sukakan keamanan..ceewaahh)
  11. Tak suka warna Hitam (dari kecik lagi aku anti hitam, taktau sebab apa tapi kalau campur dgn pink aku jadi suka)
  12. Tak suka menyusahkan orang (rasa serba salah)
  13. Tak suka berhutang, tak suka Minta hutang (tak sampai hati nak kutip hutang kat org)
  14. Benci gila kat Playboy
  15. Tak suka bermusuh (tak syiok)
  16. Tak suka durian (busuk tahuu? tapi kdg2 teringin gak nak rasa)
  17. Meluat dengan orang yang suka jaga tepi kain orang lain
  18. Tak suka sedih (tapi nak buat mcm mna, manusia tak selalu happy)
  19. Tak suka mamam ubat (tak sedap kay)
  20. Yang paling penting aku tak suka PEMBOHONG, PERAMPAS, PENDENGKI(err ade ke?), ETC...
#TAKE NOTE eyh.

huhhhuu banyak sebenarnye suka dan tak suka setiap orang ni haa, manusia ni tak pernah puas dengan ape yang dia ade..dalam erti kata lain, kepuasan manusia tidak pernah terhad..sometimes manusia berlumba-lumba nak jadi yang terbaik..tapi atas diri dan kemampuan masing-masing la kan?. Okay sampai sini dulu yee...jumpa lagy..salam :)

AWAK MACAM MANE PULAK? SHARE LAAA ^^





3 comments:

masmaribellmastura said...

comella awak..huhu.thanx follow :)

masmaribellmastura said...

comella awak..huhu.thanx follow :)

Nurhayati Abdul Talib (YATT) said...

thanks masmaribellmastura..haaa pnjg gittuw nama dy..haha :)