Wednesday, October 31, 2012

Masak memasak

Assalamualaikum

     Alhamdulillah aku baru je lepas masak memasak. Biasa la..tengah cuti semester kan..duduk kat rumah belajar memasak la..bila lagi nak belajar kalau bukan sekarang kan? umur pun dah 21 tahun, memang patut tahu masak memasak ni haa. Actually hari ni banyak menu masakkan di rumah, tapi yang paling special and first time aku cuba masak resepi nie. Macaroni cheese goreng. Sebenarnya aku bukannya rajin sangat nak masak ni.. tapi tadi mak aku beria-ria suruh aku masak untuk keluarga mertua aku. Aceceeceh Yatt..beria kau bermertua-mertua bagai..belum kahwin okay..tapi mak aku yang panggil macam tu..kira sporting la jugak walaupun mak aku tu garang macam singa auuummm!! haha.

      Dan aku pun beria-ria jugak la nak mencuba masak untuk diorang. Aku ada mintak resepi speghati dengan macaroni bakar dekat kakak cik abg aku tu..tapi oven dekat rumah tak dak la pulak nak bakar macaroni.. nak buat spagheti..mak aku pulak tak suka spagheti..jadi, Encik google la jadi tempat aku cari resepi macaroni cheese goreng nie.. Okay fyi, ni la pertama kali aku cuba resepi ni..tapi bukan 100 percent aku guna resepi tu..aku campur-campur dengan resepi yang kakak anis bagi..ni memang dah dikira cuba naseb la..kalau sedap,sedap la..xsedap...aku dapat malu la jawabnya.. hehe. Alhamdulillah menjadi..mungkin tak sedap macam org lain buat..tapi bagi aku, cukup puas hati..baby boo cakap family dia cakap okay..sedap ja.. siap memuji-muji lagy..k aku pun kembang bertalam-talam... huhh!! lega hati bila masakan aku menjadi.. banyak kali juga aku tanya, boleh makan ke tak..takut la kalau xsedap... seriously aku risau gila..yela, nak bagi orang makan kena la buat sedap-sedap.. tambah pulak keluarga mertua kan.. >.< *kejip mata banyak-banyak kali*. 

      Mungkin ada yang kata aku nie bajet ah..baru nak try masak macaroni dah kecoh-kecoh..huhu biarin la..aku seronok kot bila masakan aku menjadi.. yela sebelum ni aku belajar masak masakan kampung ja..ni first time aku belajar masakn barat..tambah pulak tok guru aku "Google". Aku masak sorang-sorang kot..kira ok lettew kan.. hehe apa pun alhamdulillah...


Taraaaaaanngg!!! nie la hasilnya.. selebihnya dah dihantar kat umah mertua.. haha! :P


ikhlas dari,
Yatt yang sedang rajin >.<




3 comments:

HanisLazimAndTheShaklee said...

bila hantaq?
nak qasa jugakkk..... T_T
balik umah mesti abeh

HanisLazimAndTheShaklee said...

bila hantaq?
nak qasa jugakkk..... T_T
balik umah mesti abeh

Nurhayati Abdul Talib (YATT) said...

baru tak sat...ezad kata mak simpan kat kak nis ngn kak linda...